Sunday, October 15, 2017

SAE 4

Hej, det här är fjärde delen av min uppgift från SAE och jag kommer i detta inlägg prata lite om vilka strategier jag har för att kunna maximera min utveckling på skolan.

Den första strategin jag har är tid, jag har satt av all min tid till att kunna satsa helhjärtat på utbildningen och på arbeten jag har nytta av i utbildningen. Till exempel så ska jag redigera en podcast åt en vän och jag tänkte göra detta i Pro tools för att öva på att bli snabbare i det programmet. Jag har som målsättning att boka in mig på flera pass i veckan då jag sitter och gör elevövningarna som finns på skolan.
Med tanke på att jag hoppas kunna jobba inom spelbranschen och interaktivt ljud så övar jag även privat på enklare programmering och jag har ett projekt med en kompis där jag är ansvarig för implementeringen av ljud och musik i ett spel. Jag använder programmet Fmod för ljudstyrningen och synkar det till spelet i programmet Unity.
Jag ser även fram emot att lära mig mer om ljudbearbetning och inspelning då jag tror att jag kommer använda mig av det i mycket stor utsträckning i spelbranschen. Jag tycker även att det ska bli otroligt spännande att lära mig mixning och mastring för olika medier.
Det är viktigt för mig att hålla koll på tiden jag lägger ner även i återhämtningssyfte. Jag tror att med hjälp av bra planering av delmål och större mål, så kommer jag kunna hålla fokus på uppgifterna och även sprida ut arbetet för att ha tid för återhämtning.

För att sammanfatta så tror jag att just tid och planering är viktigt för mig att hålla koll på, för intresset och viljan att lära mig mer kommer inte att mättas av så lätt.

No comments: