Friday, October 13, 2017

SAE 3

Hej, det här är tredje delen av min blogguppgift och här kommer jag bland annat ta upp lite svagheter och styrkor samt förtydliga i vilka områden jag vill bli bättre.

Jag är en otroligt driven person och har en enorm yrkesstolthet. Jag får ofta höra att jag är väldigt tacksam att jobba med då jag alltid försöker få fram en så bra produkt som möjligt, oavsett område. 
Ett vanligt problem jag har när det kommer till icke beställda arbeten är att jag sällan avslutar till hundra procent, jag har otaliga låtar som bara behöver struktureras upp och färdigställas. Jag tror det här bland annat beror på att jag vill ha allt så perfekt som möjligt och inte vill släppa iväg något som jag tror kan förbättras. Det har jag försökt ändra på nu, jag försöker ha inställningen att göra något så bra som jag någonsin kan och sedan vara nöjd med det. Självklart kommer jag utvecklas och lära mig nya metoder men just nu så kan det inte bli bättre. Med det tankesättet så kommer jag alltid lämna ifrån mig ett arbete där jag gjort mitt absolut bästa och det är mycket bättre än att aldrig avsluta något.

Just det kvalitetstänket är också en av mina största styrkor, jag är väldigt lyhörd för kundens önskemål och tack vare att jag har en tydlig och bra dialog med kunden så möts deras förväntningar alltid av det jag levererar. Tack vare mina arbetserfarenheter har jag lätt att prata med kunder och samarbetspartners och förstå deras behov, även om dom inte alltid vet om det själva.

Det jag hoppas att utbildningen ska hjälpa mig med är bättre struktur, hur jag ska planera mitt arbete. Jag tror det kommer bli lättare och lättare då det finns väldigt mycket övningar där jag lär mig hur lång tid olika uppgifter tar, något jag inte direkt kunde testa när jag jobbade heltid med annat.
Det absolut bästa med utbildningen är alla personer jag kommer i kontakt med från branschen som helt enkelt inte hade tillgång innan, kunskapen dom har är ovärderlig för mig. Sedan är det också möjligheten att få jobba i studiomiljöer och använda mig av de verktyg som finns utan att behöva köpa dom själv, jag ser verkligen fram emot att få lära mig olika typer av kompressorer, eq's, mixerbord m.m.
Jag är övertygad om att alla mina förväntningar om fördjupad kunskap kommer uppfyllas och ser verkligen fram emot att under ett helt år få dyka ner i den sjö av information och praktisk kunskap som finns på skolan.

No comments: